Spor varikoseli ilerletir mi?

'Sağlık Sorunları' forumunda göktuğ tarafından 29 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. göktuğ

    göktuğ Yeni üye

    Katılım:
    2 Ekim 2016
    Mesaj:
    2
    Alınan Beğeniler:
    0
    Boy:
    1.80
    Kilo:
    76
    Spor:
    fitness yüzme basketbol
    Merhabalar
    22 yaşında 1.80 boyunda 1.5 ile 2 sene arası Fitnessla çeşitli sporlarla uğraşmış biriyim
    Kasık bölgesinde ağrı nedeniyle doktora gitmemle sol varikösel teşhisi kondu sprem ölçümlerimde normal sonuç çıkmasına karşı 6 ay da bir kontrol istenip ameliyata gerek yok dendi. Bazı geceler kasık bölgesinde ağrı dışında şikayetim yok benim sorum Fitness variköseli ilerletiyor mu şimdiden teşekkürler
     
  2. Can Ciftci

    Can Ciftci Site Yetkilisi Doktor Egzersiz Uzmanı

    Katılım:
    26 Ocak 2015
    Mesaj:
    661
    Alınan Beğeniler:
    459
    Boy:
    184 cm
    Kilo:
    105 kg
    Spor:
    Fitness
    Selamlar, varikoseli olan bireyler egzersiz yapabilir. Burada araştırmalar ile gösterilmiş bir zarar yok. Ama ağırlık kaldırılan ve karın içi basıncını arttıran egzersizler testis üzerine dönen kan miktarının artışına sebep olabilir.

    Bu durum çoğu zaman tehlikeli olmamakla beraber, varikoselin durumuna bağlı olarak bazen önerilmiyor.

    Sonuç olarak egzersiz yapılabilir ama ciddi basınç artışı oluşturan ciddi zorlu egzersizleri tedbiren tercih etmemenizi öneriyorum.
     
  3. smtbyrktrgl

    smtbyrktrgl Personal Trainer

    Katılım:
    27 Ocak 2016
    Mesaj:
    83
    Alınan Beğeniler:
    94
    Boy:
    183
    Kilo:
    82
    Spor:
    Fitness
    Selamlar @göktuğ

    Can hocaya ilave olarak Lokal Stabilizasyon tekniğini önerebilirim. Konu ile ilgili bilgi alabileceğin bir PDF paylaşıyorum. Antrenman sırasında daha çok global kaslarımızı kullanıyoruz. Daha derinde bulunan kasları işin içine pek fazla dahil edemeyebiliyoruz. Bunun gibi egzersizler bu kasları da çalıştırmamızı ve onları aktif hale getirmenizi sağlıyor. Bu da merkez bölgesi kaslarının birbirini kompanse etme durumunu azaltacaktır. Özellikle Pelvik Taban kaslarını çalıştırarak, kasık bölgesine yapışan kaslara binen yükü azaltabilirsin. Düzgün nefes alıp vermek ve egzersizin hedeflediği bölgeye konsantre olmak gibi detaylar sonuç almanı hızlandıracaktır.
     
    Can Ciftci bunu beğendi.

Bu Sayfayı Paylaş