Vejetaryen Beslenme&Whey Protein Kullanımı

'Besin Destekleri (Supplementler)' forumunda caneryaln tarafından 31 Aralık 2016 tarihinde açılan konu

  1. caneryaln

    caneryaln Yeni üye

    Katılım:
    31 Aralık 2016
    Mesaj:
    1
    Alınan Beğeniler:
    0
    Boy:
    178
    Kilo:
    90
    Spor:
    haftada 1 gün Squash
    Herkese merhaba,

    Can Hocam, yaklaşık 1 yıldır vejetaryan besleniyorum. Bu sürede biraz göbek yaptım ve kilo aldım. Eskiye göre daha fazla karbonhidrat ağırlıklı beslendiğim kesin. Merak ettiğim, protein alamamanın da kilo alımına olumsuz etkisi olmuş mudur?
    Şu an sebze ağırlıklı beslenmeye çalışıyorum ve proteini ancak gün içinde bir kase yoğurt yada sütten alabiliyorum. Haftada bir veya iki kez de squash oynuyorum.
    0G karbonhidrat içeren bir protein tozu kullanmayı düşünüyorum, üç öğün olarak (24*3=72g). Bu şekilde kilo başına 0.8g proteini alabilirim gibi görünüyor.
    Benim durumum için protein tozu kullanımı ve günlük miktarı konularında ne önerirsiniz?
     
  2. Can Ciftci

    Can Ciftci Site Yetkilisi Doktor Egzersiz Uzmanı

    Katılım:
    26 Ocak 2015
    Mesaj:
    661
    Alınan Beğeniler:
    459
    Boy:
    184 cm
    Kilo:
    105 kg
    Spor:
    Fitness
    Şöyle bildiğiniz üzere sedanter ve hafif egzersiz yapan erkek bireyler için günlük protein alımı 0.8. Bu değerin altındaki makrolar artan karbonhidrat alımı ile beraber kilo alımı ile sonuçlanabilir. Aslında vejetaryenlik ile ilgili araştırmalarda yoğun karbonhidrat alımına sürekli değiniliyor. Bu sebeple önemli esansiyel aminoasitleri içeren whey günlük makroları aşmadan kullanılabilir.

    Ayrıca protein azaltılması, kendisinin diyetteki termojenik etkisinin azalması ile beraber ek bir kilo alma sonucu doğurmuş olabilir.
     

Bu Sayfayı Paylaş